Friday, April 8, 2011

L.O.V.E

Pada suatu hari di sekolah...

Seorang murid bertanye kepade gurunye. Ketika itu guru tersebut sedang mengajar mengenai erti kasih sayang.


Pelajar :  Cikgu, macam mana kite nak pilih seorang yang terbaik sebagai orang yang paling kite sayang juga, kasih sayang tu mesti lah berkekalan?

Guru    :  Baiklah, kamu ikut apa yang cikgu suruh. Sekarang kamu pergi ke padang sambil perhatikan setiap rumput di hadapan kamu. Pilih rumput yang paling cantik tanpa menoleh kebelakang walau sekali pun dan petik rumput yang kamu rasa paling cantik dan bawa ianya ke kelas.



 
~~Apabila pelajar tersebut pulang ke kelas tiada sehelai rumput pun di tangannya. Lalu dengan senyuman, Guru tersebut bertanya kepada pelajar itu.

Guru    : Kenape tiada rumput yang kamu pilih?


Pelajar : Sewaktu saya berjalan tadi, saya berusaha mencari rumput yang paling cantik. Memang banyak yang cantik, tapi Cikgu kata petik yang paling cantik. Saya pun terus berjalan lagi ke depan dengan hasrat dapat terjumpa yang lagi cantik tanpa menoleh ke belakang lagi. Tapi sampai di penghujung padang, saya tak jumpa pon yang paling cantik. Mungkin ada diantara yang di belakang saya tadi rumput yang paling cantik. Tapi cikgu cakap tak boleh toleh kebelakang sekali pun. Jadi tiada rumput yang boleh saya petik.


Hint : If you've met someone, appriciate and love her/his as who they are. Nobody is perfect. 
Real ♥ is about accepting your partner for who they are, it's not about trying to change them into someone you want them to be. ♥ doesn't come with conditions.





Photobucket

1 comment :