Sunday, August 21, 2011

Makruh dowh~!

Hey peeps~!

Hahah . Tajuk macam kuliah subuh kat TV je .

Hari ni ramai giler orang shopping . Da last ni kan so semua ambil kesempatan nak lengkapkan yang mana kurang . Aku dari pagi masuk kerja pukul 10 tu sampai la pukul 6 tak keluar break and rehat pun sebab orang ramai gila tadi . Memang tension lah sangat sebab aku sangat tak suka keadaan crowded macam tu tapi nak buat camne , kerja kan ? Ada yang okay tu seronok la nak serve and mix and match kan baju untuk dia . Tapi kalau ada yang kerek tu , pergh memang munduga betol . Dah la orang nak tolong carikkan saiz yang muat semua taknak lepastu berlagak pulak . Then membebel2 kat aku . Naseb baik la kau customer . Takpe2 , tunggu la aku jadik manager department store tu . Aku ubah semua rule . Kalau nak punggah baju yang berlipat , kena swipe credit card bole ? hahahah >_<

Punya la seronok menjalankan tugas ..(sangat la kan . duh~) sampai aku and mak tak ingat waktu dah pukul 6 . So sepatutnya dah balik . Mak datuk , dah la lauk untuk berbuka tak pergi beli kat kantin tadi . So rushing pergi supermarket beli lauk mentah . Malas nak fikir banyak so aku cakap " Ma , goreng ayam and lebur sup sayur je sudah " . Then tapau sushi sikit sebab dah lame tak makan :)  *ambik kesempatan peras duit ma . hikhik .

Catwalk punya ctawalk sampai kat parking dekat 6.40 je . Normally dari tempat kerja ke rumah makan masa 1o minit je . Tapi tadi ada Hindu buat upacara apa tah . Dah block jalan . Elok2 10 minit jadi 20 minit .Hell ~ ! Sampai rumah terus siang ayam and sayur . Nasib abah tolong . Terus goreng and lebur semua . Ingatkan sempat masak before buka (berangan kan ? ada hati tu) Tapi tak sempat . So aku buka asap menggelegak sup sayur . Sedap ~ ! Pernah cuba ? Hahahah . Kan dah MAKRUH tu melambatkan waktu buka . Nasib baik ada makhluk kecil berbaik hati bagi aku air kat dapur . Aku haram tak dengar bunyik azan . Vavi tol la . Makhluk2 yang buat road block tadi tu la . Kuil kat tempat lain buat upacara tengah jalan kacau orang . Panjang dowh queu kereta .

Tapi tadi terasa nikmat terlebih . Lain macam . Aku makan pun banyak . Alhamdulillah la kan . Ada jugak benda untuk dimakan waktu berbuka . Macam mana la Muslims kat Gaza tu berbuka ye ? Makan apa agaknya . (bongok tetibe insap ni pehal !? ) 

Syukur kepada Allah yang memberi rezeki dan nikmat untuk aku . Setakat ni tak pernah tak ada la . Kalau kurang tu standard lah kan . Ya Allah ~ , janganlah jadikan aku manusia yang lalai dan tidak tahu bersyukur dengan nikmatMu . 






ohsorandom ; aku sekarang tengah kerja part time . nak kumpul duit untuk praktikal bulan 1 nanti . Nak sewa   rumah  lagi . Ma pun bila2 boleh masuk labour room . Abah pulak baru lepas accident seminggu lepas ,  patah tangan . Alhamdulillah he's getting better .Dalam proses mohon Biasiswa untuk tahun depan . Hopefully lulus . Amin ~ .



Photobucket

2 comments :

  1. at last , entry baruuu. ayah tasha accident dgn ape ? knape ?

    ReplyDelete
  2. accident time g keje . bwak motor then tah cmne bole tergelincir jatuh...seb bek takde krete len kalo x nahas kene gilis kowt

    ReplyDelete